טנדר חשמלי – כל מה שצריך לדעת

עד לא מזמן טנדר חשמלי נתפס כקוריוז או טריק שיווקי לצורכי יחסי ציבור.

בשנים האחרונות התמונה השתנתה וכיום מספר יצרני רכב חשמלי מובילים מפתחים דגמים של טנדרים חשמליים.

לפני שנצלול לדגמים השונים חשוב לזכור כי יש הבדל מהותי בין רכב חשמלי "רגיל" לטנדר חשמלי.

טנדר הוא רכב עבודה ולכן גם בגרסה החשמלית שלו עליו להיות אמין, דבר שהוא קשה יותר לרכב חשמלי שצריך לעבוד בשטח, בתנאים לא פשוטים הכוללים, אבק, בוץ, לכלוך ושאר גורמים אליהם רכיבים ומנועים חשמליים רגישים ביותר.

כמו כן עליו להיות עוצמתי ובעל כושר נשיאה גבוה ולהפגין ביצועים כמו מנוע דיזל.

למה לשים לב בטנדר חשמלי?

שני הנתונים החשובים ביותר כאשר משווים טנדר חשמלי לרכב חשמלי הם טווח הנסיעה ומהירות הטעינה.

טווח נסיעה הוא קריטי ביותר כדי להיות מסוגל לעבוד ברציפות ובמיקום נרחב ללא בעיות טווח וטעינה.

מהירות טעינה גבוהה תחסוך זמן יקר ותאפשר לטעון גם בדרך ליעד.

פיתוח טנדרים חשמליים התעכב בגלל מספר סיבות, כמות נמוכה של רכבים אלה בשוק האירופאי העירוני, המחשבה שבעלי הטנדרים בארה"ב שרגילים לטנדרים כבדים ורועשים לא ירצו לעבור לגרסאות חשמליות והמחיר היחסית נמוך של הדיזל לעומת הבנזין.

כיום ישנם מספר דגמים של טנדרים חשמליים שנמצאים בשלבי פיתוח סופיים או אמורים להיות משווקים לקראת סוף השנה הנוכחית.

בסקירה נתייחס רק לטנדרים שקיימים בשוק או יש להם תאריך למכירה לקהל הרחב.

פורד F-150 לייטנינג

הטנדר המיתולוגי של פורד שהוא הטנדר הנמכר ביותר בארה"ב כבר 5 עשורים !!! מגיע בגרסה חשמלית.

פורד הייתה הראשונה לקפוץ לזירה החשמלית ואין ספק שהיא מעמידה פה טנדר מרשים ביותר ואתגר לא פשוט למתחרות שלה.

מדובר בסוס עבודה עם כושא העמסה של 885 ק"ג וארגז גדול יותר בסביבות ה-15 ס"מ לעומת המקבילות היפניות וכושר גרירה של 4.5 טון.

שני מנועים חשמליים נותנים לו הספק של 580 כ"ס, עוצמה שמרגישים מהרגע הראשון וזינוק ל-100 קמ"ש בסביסות ב-4 שניות, דומה לפורש קררה 911.

החסרון המרכזי הוא שקע אמריקאי, מה שמגביל את מהירות הטעינה בארץ בשני שליש לעומת המהירות המקורית.

מעבר לזה חווית הנסיעה היא נעימה עם חלל מרווח מאוד ועשיר בתאי אחסון.

   שברולט סילברדו EV

הגרסה החשמלית של הטנדר הפופולרי מגיעה באיחור רב לעומת המתחרות הגדולות.

לפי  הפרסומים שני מנועים חשמליים אמורים לספק 664 כ"ס, טווח הנסיעה המוצהר הוא מרשים ועומד על 640 ק"מ, כ-150 ק"מ יותר מהפורד לייטנינג.

 כושר העמסה והגרירה נמוך במעט לעומת ה-150 – 544 ק"ג ו-3.5 טון בהתאמה.

השינוי הגדול מגיע בעיצוב שבניגוד לפורד יהיה שונה מהדגם הקלאסי.

ראם רבולושן

הטנדר החשמלי הראשון מבית קרייזלר.

הפלטפורמה נשארת זהה ועוברת הסבה למנועים חשמליים מה שיאפשר לה לשמור על כושר נשיאה וגרירה כמו בראם 1500.

היצרנית עדיין לא שחררה נתוני טווח ומהירות טעינה אך טוענת שיהיו גבוהים משל המתחרות.

העיצוב שונה לגמרי, ידיות מסולקות, תא מטען קדמי, תאורה לאורך הטנדר ועוד

CESכרגע הטנדר צפוי בעוד כשנה לאחר שהוצג בתערוכת

טנדר חשמלי בארץ

 לייטנינג, לא ניתן לקנות אותו דרך Fהטנדר החשמלי היחיד שניתן כרגע לקנות בארץ הוא הפורד 150

היבואן הרשמי (גם דגמים קודמים לא שווקו דרך היבואן) אלא רק  דרך ייבוא מקביל.

 לייטנינג? השאירו פרטים ונדאג להצעה משתלמת עבורכם.Fמעוניינים ב-פורד 150

נושאים בכתבה זו

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ללא עלות

שם מלא *
טלפון *

בלחיצה על כפתור שלח אני מסכים לקבל מיילים ו-SMS מכתובת האתר ולתנאי השימוש באתר

סינון הרכבים

price-filter-button-02
פילטר-מחיר – slider
01,295,900
availability-filter-02
brand-filter-02
engine-filter-02
category-filter-02