עלות רכב חשמלי מול רכב בנזין

רכבים חשמליים, מספקים יתרונות רבים על פני מכוניות בנזין קונבנציונליות. לפני שאתה עושה את הצעד, הנה הדברים שאתה צריך לדעת לפני קניית רכב חשמלי.

עם שנת 2024 ממש מעבר לפינה, כבר ידוע לכולנו כיום כי כדאיות הנהיגה ברכבים חשמליים גדולה פי כמה וכמה מהנהיגה ברכבים המונעים בסולר או בבנזין. אפילו כשמוציאים מהמשוואה את רכיב העלויות השנתיות כפי שזה בא לדי ביטוי גם  בדלק וגם בהוצאות אחזקה, עדיין מגלים ששווה יותר ללכת על רכב חשמלי. בשורות הבאות נפרק את הנושא על מנת להסביר טוב יותר מה כל כך מעולה וחסכוני בנהיגה ברכב חשמלי.

עלותו של רכב חשמלי – להיכן זה הולך?

אמנם בתחילת-הדרך שורת המחיר לקניית רכב חשמלי היתה גבוהה יותר לעומת זו של רכב בנזין, אך לאחרונה ממש היינו עדים לשתי הורדות מחירים מטעם חברת טסלה. בשל העובדה הזו, אנו מאמינים כי ניתן לומר בביטחון שעם הגדלת היצע הרכבים החשמליים והמשך המעבר לנהיגה בהם, המחירים יילכו ויתמתנו יותר ויותר. גם אם שמים לשניה בצד את חברת 'טסלה', קשה שלא להבחין כי כיום, בשלהי שנת 2023, תוכלו למצוא רכבים חשמליים זולים – כאלה שלעיתים מגיעים עם שורות מחיר של כ- 99,000 ש"ח (ליפמוטור) ,ו- 72,000 ש"ח (ה'פוני' החדשה לנסיעה חשמלית עירונית בלבד).

ומה לגבי טעינת רכב חשמלי?

ישנה שאלה שחוזרת על עצמה לא מעט לאחרונה "כמה עולה להטעין רכב חשמלי" אחד ההבדלים המשמעותיים באחזקת רכב חשמלי הוא החסכון בעלויות האנרגיה לרכב (בנזין לעומת חשמל)
עלות הטעינה משתנה בהתאם לגודל הסוללה ולכן נרמלנו את המחיר למחיר לק"מ נסיעה.

עלות טעינה ביתית של רכב חשמלי

אז אם גם אתם נמנים על אלו השואלים את עצמם כמה עולה להטעין רכב חשמלי בטעינה ביתית, נציין כי עלות אנרגיה לקילומטר ברכב בנזין – נעה בין 40-65 אגורות לליטר, תלוי בסוג וגודל הרכב.

עלות אנרגיה לקילומטר ברכב חשמלי – נעה בין 8-13 אגורות תלוי בגודל וסוג הרכב
כלומר, מיכל דלק של 500 ק"מ יעלה לכם ברכב חשמלי בין 40-70 ש"ח תלוי בסוג הרכב
אם אתה נוהגים במרחק ממוצע של כ-15,000 ק"מ בשנה אתם יכולים לחסוך כ-6,000 ש"ח בשנה, כמובן שככל שתסעו יותר ברכב החשמלי שלכם, כך תחסכו יותר

טעינה בעמדת טעינה ציבורית

עמדות טעינה ציבוריות הידועות בקיצור dc מופעלות ע"י מפעילים פרטיים ולכן המחירים אינם אחידים. טווח המחירים נע בין 75 אגורות ל- 2ש"ח לק"מ.

אמנם טעינה ציבורית יקרה יותר, אך רוב הזמן אנחנו נטען את הרכב בבית וחשוב לציין זאת.
עוד עניין שניתן להרחיב לגביו כאשר מדברים על עמדות טעינה ציבוריות לרכב חשמלי, הוא העובדה שבתחנות טעינה ציבוריות ישנה האפשרות לטעינה מהירה של הרכב החשמלי שלכם.

טעינה זו מאפשרת לסוללת הרכב להגיע לטעינה של כ-80 אחוזים בזמן טעינה של כחצי שעה. כשמדברים על טעינה מהירה לרכב חשמלי. מה חשוב לנו לומר לסגירת נושא הטעינה? אם אתם מטעינים את הרכב החשמלי שלכם בבית באמצעות ערכת טעינה ביתית, ההמלצה הרווחת היא שלא לחבר ישירות לשקע בקיר אלא לחבר ישירות לערכת הטעינה הביתית שלכם.

מה משפיע על קצב צריכת החשמל ברכב חשמלי

כשמדברים על 'כמה עולה לי להטעין את הרכב החשמלי שלי?' צריך לומר שבניגוד לתפיסה הרווחת, נסיעה איטית או עמידה בפקקים ברכב חשמלי מורידה את צריכת החשמל – כך שבפועל נסיעה עירונית זולה יותר לעומת נסיעה בכבישים מהירים. וכן, בזה אנחנו למעשה משתפים אתכם כי נסיעה עירונית תצא לכם חסכונית יותר ברכב חשמלי מאשר נסיעה בינעירונית ארוכה, כי כל בלימה טוענת את הסוללה.

גורם חשוב נוסף הוא הטמפרטורה, ככל שקר יותר (אזור ה-0 מעלות ומטה) כך ניצול החשמל עולה ויכול להיות גבוה בעשרות אחוזים לעומת מזג אויר חם, מזל שהבעיה הזאת פחות תופסת למזג האוויר הישראלי…

אחזקת רכב חשמלי מול אחזקת רכב שמונע בבנזין; ההבנה השלמה: מדוע רכבים חשמליים כל כך מומלצים לשימוש?

אם אתם עדיין איתנו ותוך כדי בשיח הזה על טעינת רכבים חשמליים אל מול אחזקת רכבי בנזין , ואתם נמצאים עם שאלה בדמות 'עד כמה באמת רכבים חשמליים מומלצים לשימוש גם בהיבטי-האחזקה שלהם?', נציין כי רכבים חשמליים זולים יותר לאחזקה לעומת רכבים "רגילים" מהסיבה הפשוטה שיש בהם הרבה פחות חלקים נעים, פחות בלאי ומכלולים שצריך לשמן וכיוצא בזאת.


כמו בכל דבר בחיים, צריך לומר שגם לרכבים חשמליים יש יתרונות וחסרונות, אך באותה הנשימה חשוב לומר שמחקרים עדכניים בעולמות הרכבים החשמליים מראים שהחסכון יכול להגיע לכמעט 50% והוא נשאר גבוה ואף עולה ככל שאתם נוסעים יותר ברכב החשמלי שבחרתם.


מעבר לכך, עלות אגרת-הרישוי נמוכה ועמדת על כ-550 ש"ח לעומת כ-2,000 ש"ח בגרסת הבנזין.
צריך לומר ביושר שבתוך כל השיח הזה – אשר במרכזו השוואת-הוצאות-רכב בין סוגי רכבים שונים, אפילו לא לקחנו שניה כדי להגיד בפה מלא שהנהיגה ברכבים חשמליים כל-כך חלקה שקטה ונעימה, שמהרגע בו תקבלו את מפתחות הרכב החשמלי החדש והראשון שלכם, לא תבינו כיצד לא בחרתם במכונית חשמלית שנים אחורה.


לסיכומו של עניין, כשמדברים על עלויות של רכבים חשמליים אל מול אלו של רכבים המונעים באמצעות דלקים, ניתן להגיד שעל אף הפער בעלות הראשונית של הרכב, מבחן הזמן מעלה כי אחזקת רכב חשמלי הינה זולה לאין שיעור לעומת זו של רכב בנזין. וזה אפילו לא מסתכם בזה, למה? כי ככל שאתם נוסעים יותר במכונית החשמלית שלכם, כך גדל גם החסכון לעומת השימוש ברכב בנזין.

נושאים בכתבה זו
מכונית חשמלית קטנה

Leapmotor T03 מראה חיצוני: ליפמוטור T03 הוא רכב קטן וקומפקטי עם עיצוב מודרני. הרכב כולל קווים נקיים וגריל קדמי קטן ומסוגנן. פנסי LED קדמיים ואחוריים

קרא עוד »
רכב חשמלי BYD

ענקית הרכב הסינית BYD (Build Your Dreams) היא אחד היצרני הרכב החשמלי הפופולריים והאהובים בישראל. את שנת 2023 היא סיימה עם הדגם הנמכר ביותר בישראל

קרא עוד »

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ללא עלות

שם מלא *
טלפון *

בלחיצה על כפתור שלח אני מסכים לקבל מיילים ו-SMS מכתובת האתר ולתנאי השימוש באתר

סינון הרכבים

price-filter-button-02
פילטר-מחיר – slider
03,599,900
availability-filter-02
brand-filter-02
engine-filter-02
category-filter-02